Role poradce při prodeji firmy
Přítomnost externího poradce při prodeji firmy je pro majitele firmy jednoznačným přínosem. Je třeba si uvědomit, že jako majitel firmy se s řadou postupů, činností a dokumentů setkáte pravděpodobně poprvé v životě. A to právě ve chvíli, kdy máte zhodnotit vaše několikaleté úsilí – při prodeji firmy.
Hlavní výhodou poradce je, že se dokáže na prodávanou společnost podívat jak očima prodávajícího, tak očima investora, což pomůže při nastavení reálné prodejní ceny.
Úkolem poradce je příprava firmy na prodej, identifikování silných a slabých stránek firmy a následný dohled nad odstraněním všech nedostatků. Důležitá je kvalitní příprava prodejní strategie a prezentace firmy. Ze statistik vyplývá, že více než polovina majitelů není schopna prezentovat svoji firmu dostatečně atraktivně a ve výsledku je cena za prodej firmy nižší, než jaká by mohla být. Jen minimum prodávajících je schopno zájemcům předložit vlastní stanoviska ohledně možných synergických efektů. Poradce dokáže navýšit hodnotu transakce i přizpůsobením prezentace nabízené společnosti konkrétním skupinám investorů.
V další fázi procesu prodeje firmy je úkolem poradce vytipování potenciálních zájemců o koupi a jejich efektivní oslovení. Ti nejvážnější z nich jsou potom představeni majitelům prodávané firmy. Poradce koordinuje jednotlivé kroky a účastní se schůzek a vyjednávání se zájemci.
Zvažujete-li prodej firmy, obraťte se na nás. Zajistíme pro vás kompletní služby – od fáze rozhodování, až do fáze úspěšného prodeje vaší firmy.