Znáte hodnotu své firmy?
Uvažujete-li o prodeji firmy, měli byste znát její hodnotu. Prodej je nejlépe uskutečnit ve chvíli, kdy má firma nejvyšší možnou hodnotu. Jedná se víceméně o odhadovanou částku, jejíž výše se v čase mění. Proto je třeba ji pravidelně zjišťovat a aktualizovat. Jedná se o součást strategického řízení firmy.
Potřebujete znát a pojmenovat všechna pozitiva, která se na tvorbě hodnoty firmy podílí. Tedy vše, co slouží ke generování zisku (tj. know-how, majetek, zaměstnanci, patenty, zákazníci atd.). Jedině tak bude možné stanovit reálnou prodejní cenu při plánovaném prodeji firmy a následně argumentovat případnému zájemci. Na hodnotu firmy má vliv i míra závislosti na majiteli. Ten by měl na prodej firmy dlouhodobě připravovat sebe i zaměstnance.
Hodnota vs. cena
Cena je peněžní vyjádření hodnoty čehokoliv. V reálu se ale téměř nikdy nerovná hodnotě. Může být vyšší, i nižší. Tržní cena je vždy průsečíkem mezi nabídkou a poptávkou. K určení tržní ceny vaší společnosti tedy potřebujete trh. Hodnota firmy se odráží v poptávce, avšak její skutečnou cenu určují nabídky zájemců.
Zajímá vás hodnota vaší firmy? Jsme tu pro vás.
Pomůžeme vám identifikovat pozitivní hodnoty vaší firmy a poradíme vám, jak ji cíleně zvyšovat. Součástí našich služeb je i indikativní ocenění před plánovaným prodejem firmy!